Ulusal Türkçe Olimpiyatları


ulusal türkçe olimpiyatlarında Kamerunlu İbrahim, Türkçe sevgisini ifade ediyor

Kamerunlu İbrahim, Türkçe sevgisini böyle ifade ediyor...

Samuel Eto gibi dünyaca ünlü futbolcularıyla tanıdığımız ve adını genelde Afrika Kupası gibi futbol organizasyonlarından duyduğumuz Kamerun’a uzanıyoruz. Bizi “Aşığımın sazında tel, öpülesi bir el olmak istiyorum. Ben öğretmen olmak istiyorum” mısralarıyla İbrahim Hamadjoda karşılıyor.

"Türkiye’yi seviyorum ve onu görmeyi çok istiyorum"
İbrahim 16 yaşında ve 10. Sınıf öğrencisi. 4 erkek ve 7 kız kardeşi var. Ngaoundere’deki Türk kolejinde öğrenci olan İbrahim’in, Türkçe ve Türkiye sevdası onu Türkçe Olimpiyatları’na katılmaya ikna etmiş. İbrahim, Türkiye ile ilgili ilk bilgileri teyzesinin kocası olan ve bir dönem Samsunspor’da kalecilik yapan Alioum Boukar’dan öğrenmiş. Boukar Türkiye’ye geldikten sonra Türk vatandaşlığına geçmiş ve adını Alim Bekir olarak değiştirmişti. Anlattıkları İbrahim’i oldukça etkilemiş olmalı ki İbrahim son iki yıldır Türkiye ile ilgili herşeyi takip ediyor. İki senedir okulda faaliyet gösteren Türkçe Kulübü’nün üyesi. Okulunda düzenlenen şenliklerde Türkiye standının başına geçiyor ve ziyaretçilere Türkiye ile ilgili bilgiler verip onlara Türkiye’den fotoğraflar gösteriyor. İbrahim bunları yaparken, bir taraftan da nihai amacı için hazırlanıyor. O da Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na katılmak. Fransızca ve İngilizce de konuşabilen İbrahim, olimpiyatlar için 3 şiir ve 4 şarkıyı eksiksiz olarak öğrenmiş. “Türkçeyi seviyorum, çünkü şiir ve şarkıları çok güzel. Türkiye’yi seviyorum ve onu görmeyi çok istiyorum” diyerek duygularını ifade ediyor İbrahim.

Kolejdeki Türkçe Öğretmeni Savaş Özkurt da İbrahim’in Türkçe ve Türkiye sevdasına dikkat çekiyor ve elemeleri kazandığında duyduğu heyecanı ifade ediyor. Savaş Özkurt, Afrika’nın bağrından çıkıp, dünyanın her yerinden rakipleriyle eşit şartlarda yarışabilen ve aynı zamanda Türkiye sevdalısı olan onlarca İbrahim’e Türkçe eğitimi veriyor. Ve yüzlerce Savaş öğretmen de dünyanın her bir köşesinde aynı ideal için ter döküyor. Bu yıl yedincisi düzenlenen Uluslararası Türkçe Olimpiyatları da dökülen terlerin en güzel meyvelerinden biri..

Bağlantılar

Comments :

0 yorum to “ulusal türkçe olimpiyatlarında Kamerunlu İbrahim, Türkçe sevgisini ifade ediyor”

Yorum Gönder